Kontaktuppgifter till förskolorna hittar du genom att klicka på respektive förskola.
Visa förskolorna på karta
Staffanstorp
Mellanvångens förskola
Målet är att i en trygg, lustfylld och stimulerande miljö skapa grunden till ett livslångt lärande hos varje barn. Leken genomsyrar verksamheten då förskolan anser att den har stor betydelse för barns utveckling och lärande.
Område Öster
Borggårds förskola
Med den gemensamma visionen -En hälsofrämjande, hållbar förskola i tiden – skapas tre bärande värden som genomsyrar alla barns dagliga utbildning och där det projektinriktade arbetssättet är metoden att arbeta med inflytande, helheter och sammanhang.
Hälsofrämjande – att ge barnet möjlighet till och utmanas till rörelse och återhämtning i olika miljöer och former
Hållbar- att via en positiv framtidstro utvecklar barn självkänsla och tilltro till både sin egen och andras förmågor och utvecklar kunskaper om ett varsamt förhållningssätt till sin omgivning.
I tiden- med vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet skapar vi tillsammans en modern förskola där barn ges förutsättningar att växa som ansvarskännande människor och demokratiska samhällsmedborgare
Kyrkbyns förskola
Med den gemensamma visionen -En hälsofrämjande, hållbar förskola i tiden – skapas tre bärande värden som genomsyrar alla barns dagliga utbildning och där det projektinriktade arbetssättet är metoden att arbeta med inflytande, helheter och sammanhang.
Hälsofrämjande – att ge barnet möjlighet till och utmanas till rörelse och återhämtning i olika miljöer och former
Hållbar- att via en positiv framtidstro utvecklar barn självkänsla och tilltro till både sin egen och andras förmågor och utvecklar kunskaper om ett varsamt förhållningssätt till sin omgivning.
I tiden- med vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet skapar vi tillsammans en modern förskola där barn ges förutsättningar att växa som ansvarskännande människor och demokratiska samhällsmedborgare
Kyrkheddinge förskola
Med den gemensamma visionen -En hälsofrämjande, hållbar förskola i tiden – skapas tre bärande värden som genomsyrar alla barns dagliga utbildning och där det projektinriktade arbetssättet är metoden att arbeta med inflytande, helheter och sammanhang.
Hälsofrämjande – att ge barnet möjlighet till och utmanas till rörelse och återhämtning i olika miljöer och former
Hållbar- att via en positiv framtidstro utvecklar barn självkänsla och tilltro till både sin egen och andras förmågor och utvecklar kunskaper om ett varsamt förhållningssätt till sin omgivning.
I tiden- med vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet skapar vi tillsammans en modern förskola där barn ges förutsättningar att växa som ansvarskännande människor och demokratiska samhällsmedborgare
Område Väster
Ryttarebyns förskola
Vi arbetar projektinriktat där barnens intresse, frågor och undersökande visar vägen. Vi lär oss tillsammans med barnen och tar deras frågor på allvar, följer upp och utmanar dem vidare. Det ger barnen lust att lära och tillit till sin egen förmåga.
Ryttarebyns förskola är en plats där följande grundstenar är viktiga: uteverksamhet, litteratur, lek och rörelse.
Önsvala förskola
Förskolan präglas av en glädjefylld atmosfär med hög personalkompetens. På förskolan lär man genom sång och musik. Det finns en inspirerande utemiljö med stor gård, träd och många kojor.
Hjärup
Område Söder
Ängslyckans förskola
Ängslyckan, förskolan som ser det kompetenta barnet. Varje barn är unikt och vi arbetar varje dag med att stötta det enskilda barnet på dess väg genom det livslånga lärandet.Vi vill ge barnen en meningsfull, begriplig och hanterbar dag på förskolan.
Område Norr
Stationsbyns förskola
Förskolans ledord är ”jag vill, jag kan, jag törs”. Barnens tankar, nyfikenhet och förmågor är centrala i arbetet och glädje, omsorg och lärande kännetecknar verksamheten.
Uppåkra förskola
Förskolan strävar efter att varje dag ska vara fylld med kreativitet, lek, lärande, glädje, trygghet och framförallt det ska vara roligt att vara på förskolan. Barnen utforskar det stora i det lilla och lär genom att leka och samspela med andra barn och vuxna.