Lättläst om Staffanstorps kommun

Staffanstorps centrum fotograferat från ovan. Foto: Staffanstorps kommun

Välkommen.

Här kan du läsa om Staffanstorps kommun.
Bara en del av all information på hemsidan
finns på lättläst svenska.

Staffanstorp ligger i Skåne.
I Staffanstorps kommun bor över
25 tusen människor. I kommunen finns
fler orter som exempelvis
Hjärup och Kyrkheddinge.

Vi vill berätta för dig vad kommunen kan
hjälpa dig med och hur kommunen fungerar.

I menyn till höger ser du länkar till information
på lättläst svenska.
Klicka på det du är intresserad av.
På en del sidor finns också blåa länkar att
klicka på längst ned på sidan.

Kontakta kommunen

Om du har frågor om kommunen och vad
vi kan hjälpa till med, kan du ringa till
kommunen på nummer 046-21 11 00.

Du kan skicka e-post till kommunen
på adressen kommunen@staffanstorp.se

Vill du träffa oss kan du besöka
kommunens medborgarkontor
i Rådhuset på Torget 1 i Staffanstorp.

Hoppa till navigering