Kommunrevisionen

Kommunens revision 2016 Foto: Lisbeth Svensson

Vad gör kommunrevisionen?

Kommunrevisionen är utsedd av kommunfullmäktige och har till uppgift att kontrollera, utvärdera och granska, samt stödja och främja en effektiv verksamhet i vår kommun.

Revisorerna granskar årligen, utifrån ett väsentlighets- och riskperspektiv, all verksamhet som bedrivs inom styrelsens, nämndernas verksamhetsområde och de kommunala bolagen.

Revisionen granskar att all verksamhet lever upp till ”God ekonomisk hushållning” baserat på fullmäktiges beslut.

Kommunrevisionen arbetar efter kommunallagen och god revisionssed.

Kommunrevisionen

För mandatperiod 2015-01-01 – 2018-12-31 är:

Thomas Schiffer (S) ordförande, 0735-18 64 49

Gert-Inge Hanshammar (M) vice ordförande,

Anders Isaksson (M),

Stefan Knutsson (S),

Lennart Svensson (C).

Sakkunnigt biträde Carl-Gustaf Folkeson PwC

Stabsekreterare Anna Jarl, 0709-35 13 39

Granskningsrapporter med mera:

År 2018

År 2017

År 2016

 

 

Hoppa till navigering

Lämna en kommentar

Genom att kommentera godkänner du våra riktlinjer för kommentarer och du ger ditt samtycke (enligt dataskyddsförordningen) till att kommunen behandlar dina personuppgifter.