Vad gör kommunrevisionen?
Kommunrevisionen är utsedd av kommunfullmäktige och har till uppgift att kontrollera, utvärdera och granska, samt stödja och främja en effektiv verksamhet i vår kommun.
Revisorerna granskar årligen, utifrån ett väsentlighets- och riskperspektiv, all verksamhet som bedrivs inom styrelsens, nämndernas verksamhetsområde och de kommunala bolagen.
Revisionen granskar att all verksamhet lever upp till ”God ekonomisk hushållning” baserat på fullmäktiges beslut.
Kommunrevisionen arbetar efter kommunallagen och god revisionssed.
Kommunrevisionen
För mandatperiod 2019-01-01 – 2022-12-31 är:
Thomas Schiffer (S) ordförande, 0735-18 64 49
Gert-Inge Hanshammar (M) vice ordförande,
Stefan Knutsson (S),
Michael Sandin (M),
Anders Isaksson (M).
Sakkunnigt biträde Carl-Gustaf Folkeson PwC
Stabsekreterare Anna Jarl, 0709-35 13 39
Granskningsrapporter med mera:
År 2020
År 2019
År 2018
År 2017
År 2016