Synpunkter och klagomål

Synpunkter och klagomål

Dina åsikter är viktiga och hjälper oss att utveckla och förbättra våra verksamheter. Har du förslag på förbättringar, synpunkter, beröm eller kritik? Då vill vi gärna att du hör av dig till oss. 

Lämna synpunkter och klagomål

Vänd dig i första hand direkt till verksamheten

I första hand vänder du dig direkt till den verksamhet som dina synpunkter eller klagomål gäller. Du kan antingen prata med personal eller chef inom verksamheten. Om det känns svårt att vända sig till verksamheten, eller om du redan har gjort det men det inte har lett till någon förändring, kan du istället vända dig till ansvarig förvaltning.

Om du vill kontakta förvaltningarna

Om du vill lämna synpunkter eller klagomål till Arbetsmarknadsförvaltningen eller Omsorgsförvaltningen kan du göra det via vår e-tjänst. Du kan vara anonym, men för att få svar måste du lämna dina kontaktuppgifter.

Det går även att lämna synpunkter eller klagomål via vanlig post. Skriv ut och fyll i en av blanketterna nedan. Du kan lämna in blanketten via Medborgarkontoret eller posta den till oss; Staffanstorps kommun, Torget 1, 245 80 Staffanstorp. Märk kuvertet med Vård och omsorg alternativt Individ- och familjeomsorg.

Vad händer sedan?

Alla inkomna synpunkter och klagomål registreras och följs upp. Du som uppgiftslämnare väljer själv om du vill ha återkoppling från verksamheten eller inte.

Hjälp med klagomål

Om du inte är nöjd med hur vi hanterat ditt klagomål eller om du tycker att det känns svårt att framföra ett klagomål direkt till oss kan du få hjälp.

Avser ditt klagomål omsorgsförvaltningens verksamhet såsom vård och omsorg kan du vända dig till Patientnämnden i Region Skåne.

Avser ditt klagomål arbetsmarknadsförvaltningens verksamhet såsom individ- och familjeomsorg (socialtjänst) kan du vända dig till Inspektionen för vård och omsorg (IVO).

Hoppa till navigering