Hoppa till huvudinnehåll

Digitaliseringen fortsätter: Nytt felanmälningssystem lanseras

Publicerad:

Nyligen lanserades kommunens nya e-tjänsteportal. Idag, den 8 juli, presenteras vårt nya felanmälning- och synpunktssystem. Nu kan du direkt i din mobiltelefons karta och kamera anmäla fel och brister direkt till Staffanstorps kommun.

Vårt mål är att ge kommuninvånarna ett enkelt och effektivt verktyg för att nå kommunen med synpunkter och anmärkningar på fel. Ser du en farlig trafikmiljö, en överfull papperskorg, en trasig gatlykta – ta en bild och sänd in till oss. Våra handläggare uppmärksammas direkt på problemet, och du får som medborgare snabb återkoppling på vår åtgärd, säger Ahmad Okal, projektledare för digitalisering i Staffanstorps kommun.

Det nya felanmälningssystemet är en del av Staffanstorps kommuns fleråriga satsning på effektivisering och digitalisering av den kommunala verksamheten. I ett första steg kommer du kunna göra felanmälningar kopplade till den offentliga miljön, som exempelvis gator, torg och parker. På sikt kommer fler möjligheter införas, där du kan ge förslag och påpeka brister i kommunens verksamhet, vare sig det är inom utbildning, kultur och fritid eller trygghetsfrågor.

Denna funktion är ytterligare ett led i vårt långsiktiga arbete att tillhandahålla en snabb, god och ändamålsenlig kommunal service till kommuninvånare och företagare. Använd tjänsten för att ge oss förslag på förbättringar i vår myndighetsutövning och tjänsteproduktion – med din hjälp lär vi oss att bli effektivare i vår service till alla som bor, arbetar och verkar i Staffanstorps kommun, säger kommundirektör Per Almström.

Här når du kommunens felanmälnings- och synpunktssystem.

Den nya digitala synpunkts- och felanmälningsfunktionen är ett komplement till kommunens vanliga kontaktvägar. Du kan som medborgare självklart även i fortsättningen nå oss via e-post, telefon eller brev med synpunkter och felanmälningar.

Här når du kommunens e-tjänsteportal.

Ahmad Okal, projektledare för digitalisering visar upp kommunens nya e-tjänst för felanmälan och synpunkter för kommundirektör Per Almström. Foto: Andreas Holm

Fotograf: Andreas Holm

Kategorier

  • Demokrati
  • Kommun

Etiketter

  • digitalisering
  • e-tjänster
  • felanmälan
  • synpunktshantering